Brommertocht en brommers kieken – zaterdag 27 juni

De organisatie van de Ienpitter en de vrijwilligers van het dorpshuis waren zaterdagochtend al vroeg aanwezig.

Eerder die week hadden zij al veel voorbereidingen getroffen. Materialen zoals de bewegwijzering en de picknicktafels met banken moesten uit de oude keet worden opgehaald. Op vrijdag werden de meubels klaargezet in het dorpshuis en werd het terras ingericht. Vrijdagavond waren vier vrijwilligers een hele avond bezig om de route van 80 kilometer uit te zetten en overal bordjes in de grond te plaatsen.

Waar de rest van Nederland gebukt ging onder code rood en Friesland onder code oranje vanwege de hoge temperaturen, waren dit extreme omstandigheden om de voorbereidingen goed te laten verlopen.

Ook de vrijwilligers van het dorpshuis moesten vanwege de omstandigheden de nodige voorbereidingen treffen. Er werden extra flesjes water ingeslagen en meerdere ventilatoren in het dorpshuis geplaatst.

Om half negen werd er nog even gezamenlijk koffiegedronken. Daarna werden de inschrijftafels in orde gemaakt en ging iedere vrijwilliger naar zijn of haar plek. Er stonden twee verkeersregelaars op het kruispunt, één verkeersregelaar bij de ingang van het terrein en twee begeleiders op het terrein om de brommers op de juiste manier neer te zetten. In het dorpshuis waren vier vrijwilligers aanwezig bij de ingang en de inschrijftafels.

Alles verliep op rolletjes en met de ventilatoren gericht op de inschrijftafels was het, ondanks de hoge temperaturen, prima te doen.

Tussen 09.00 en 12.00 uur konden deelnemers zich inschrijven. De eersten vertrokken om 10.00 uur en de laatste groepen gingen rond 12.00 uur van start. Dit jaar waren er iets meer dan 200 deelnemers. Dat waren er iets minder dan vorig jaar, wat gezien de warme temperaturen te verwachten was.

Om 14.00 uur kwamen de eerste rijders weer terug bij het dorpshuis en zo druppelden er de hele middag steeds meer deelnemers binnen.

Met gezellige muziek en een heerlijk drankje op het terras was het de hele middag nog heerlijk vertoeven onder de bomen.

Vergelijkbare berichten

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *